Het Keurmerk voor u als Senior

Stichting Keurmerk Senioren Belangen, welke is opgericht in 2016, beheert en vertegenwoordigt het Keurmerk Senior-OK. Met de uitgifte van het Keurmerk streeft de Stichting er naar de doelgroep senioren zo optimaal mogelijk te ondersteunen op het gebied van dienstverlening in en rondom hun leefomgeving.

Het doel van het Keurmerk Senior-OK is het beschermen van belangen van Senioren als het gaat om diensten aangeboden door bedrijven en organisaties. zodat Senioren makkelijker en langer zelfstandig kunnen wonen, zonder zorgen.

Het Keurmerk Senior-OK zorgt ervoor dat bedrijven hun diensten aanbieden volgens de eisen van het Keurmerk. In deze eisen zijn regels en normen vastgelegd waaraan bedrijven, organisaties en zelfstandigen zich moeten houden. De controle en naleving op de regels en normen wordt jaarlijks uitgevoerd door het onafhankelijke Keurmerkinstituut.

Diensten en leveranciers die onder het Keurmerk kunnen vallen zijn onder andere;

  huishoudelijke hulp en boodschappendiensten, 

  bedrijven die specifieke senioren producten leveren (bv. trapliften)

  levering en onderhoud van hulpmiddelen voor senioren

  hulp bij uw administratie (door een accountant, een notaris of een boekhouder),

  financieel en onroerend-goed adviseurs, verzekeringsspecialisten en

  verhuisbedrijven, aannemers, klusjesmannen, hoveniers, enzovoorts.

  alle overige bedrijven die algemene producten en diensten leveren (autogarages, beddenleveranciers, etc.)

  recht op schadevergoeding? U krijgt gratis advies!

Bent u betrokken geraakt bij een verkeersongeval? Zijn er fouten gemaakt in het ziekenhuis? Of is er iets anders gebeurd waardoor u gewond bent geraakt? Mogelijk heeft u recht op een schadevergoeding!

 

Via het Keurmerk Senior-OK  heeft u recht op een gratis gesprek met een letselschadeadvocaat. Deze advocaat gaat met u in gesprek en beoordeelt of er mogelijkheden bestaan om uw schade vergoed te krijgen. Voor dat gesprek hoeft u niet te betalen. Als u dat wilt kan de advocaat uw zaak verder oppakken. In dat geval zal de advocaat u duidelijk uitleggen of er verdere kosten voor uw rekening komen. Vaak is dat niet het geval omdat de kosten van de advocaat ook moeten worden vergoed.

 

Heeft u interesse in een gesprek met een letselschadeadvocaat? Asselbergs & Klinkhamer Advocaten is één van de keurmerkhouders en heeft gespecialiseerde letselschadeadvocaten in dienst. U kunt telefonisch contact opnemen via 076-5022080 en vragen naar één van onderstaande advocaten. U kunt ook rechtstreeks een e-mail sturen:

 

Margot de Wit-Jansen: mdw@ak-advocaten.eu

Ine Dilven: id@ak-advocaten.eu

 

Aanbod en vraag afgestemd

Zoekt u bedrijven dan kunt u het bedrijvenregister raadplegen en snel de juiste organisatie naar wens opzoeken op basis van categorie of postcode. Niet alle bedrijven vermeld in het bedrijvenregister beschikken al over het Keurmerk Senior-OK. Dat wil absoluut niet zeggen dat deze bedrijven niet voldoen aan uw wensen. Bij de gegevens staat vermeld of het bedrijf wel of geen Keurmerk heeft. Klik op onderstaande button en u komt bij het register.

   

Indien u het Keurmerk Senior-OK op een brochure of een website aantreft geeft dit aan dat u zaken doet met bedrijven, organisaties en zelfstandigen die hoge eisen stellen aan:

 Betrouwbaarheid
 Correctheid
 Eerlijkheid
 Duidelijkheid
 Veiligheid
 Communicatie

Daarnaast speelt ook mee in hoeverre diensten met een goede en acceptabele prijs-kwaliteitsverhouding aan u worden aangeboden.
Ook geeft het zekerheid over de afstemming van diensten en de communicatie hierover, die speciaal zijn afgestemd op u als Senior.


Bedrijven en organisaties kunnen in aanmerking komen voor het Keurmerk als zij zich hiervoor aanmelden en na toetsing voldoen aan de eisen en richtlijnen zoals opgesteld door de Stichting. In principe kan ieder bedrijf dat diensten verleent aan Senioren in aanmerking komen voor het Keurmerk. Dit is onafhankelijk van de omvang en het aantal medewerkers van een bedrijf. Een belangrijke voorwaarde is wel dat het bedrijf of de dienstverlener minimaal een jaar zijn diensten aan Senioren aanbiedt. De belangrijkste criteria en richtlijnen vallen onder de volgende categorieën;

 Betrouwbaarheid

 Eenvoud en duidelijkheid van de aanbieding (prijsstelling en offerte) 

 Garantievoorwaarden en nazorg

 Kwaliteit van communicatie

 Privacy

Iedereen die gebruik maakt van diensten van een keurmerkhouder kan binnenkort anoniem een ervaring achterlaten in het Keurmerk-register op de website.
Zo kan iedereen zien wat de ervaring is geweest met de betreffende aanbieder van een dienst. Periodiek worden bedrijven gecontroleerd of zij nog steeds voldoen aan de eisen en richtlijnen van het Keurmerk. Mocht een organisatie zich meerdere malen niet houden aan deze eisen en richtlijnen, dan kan het geschorst worden. Het bedrijf raakt dan tijdelijk of voor langere periode het Keurmerk kwijt. Indien u tevreden bent over een bedrijf kunt u dat ook in het register kenbaar maken.
Zo geeft u blijk van uw waardering.


 

Indien u niet tevreden bent over de geleverde diensten van een aangesloten bedrijf dan kunt u dit de stichting laten weten. Dit kunt u schriftelijk doen, via email of per post. Aan de hand van de door u verstuurde informatie zal de stichting uw klacht in behandeling nemen en dit bespreken met de keurmerkhouder. De keurmerkhouder neemt vervolgens contact met u op en komt met een oplossing, die voldoet aan de eisen en richtlijnen van het Keurmerk. Mocht dit niet tot uw tevredenheid leiden, dan kunt u zich wenden tot het stichtingsbestuur.

Dat kan. Het is voor het Keurmerk van groot belang dat de belangen van haar doelgroep, de senioren, optimaal behartigd worden. Om te weten wat er speelt en de inbreng van Senioren goed te vertalen is er een speciaal seniorenpanel opgericht. Dit seniorenpanel bestaat uit Senioren die zich vrijwillig hebben opgegeven en op regelmatige basis worden uitgenodigd deel te nemen aan enquêtes of bijeenkomsten, georganiseerd door de stichting van het Keurmerk. Indien u graag uw stem wilt laten horen en uw mening wilt delen met ons kunt u zich hiervoor aanmelden door te klikken op de volgende link;

     Aanmelden seniorenpanel 

Wilt u als vrijwilliger wat leuke werkzaamheden en ondersteuning verlenen ? Klikt u dan op de groene knop: 

Staat uw vraag er niet bij? Dan kunt u uw vraag stellen aan de stichting, door te bellen, het versturen van een e-mail bericht of een brief per post te sturen. Wij nemen uw verzoek dan zo snel mogelijk in behandeling en nemen vervolgens contact met u op.

 

U kunt ons natuurlijk ook altijd bellen op nummer: 088 - 61 60 500.